Česká Třebová

Zábavné odpoledne s dobrovolníky

Dobrovolníci ze spolku Za jeden provaz a studenti Gymnázia připravili zábavné odpoledne pro děti

27.04.18 | Česká Třebová
O něco dříve než obvykle se na sídlišti Borek uskutečnilo zábavné odpoledne spojené s pálením čarodějnic.

Česká Třebová Zábavné odpoledne s dobrovolníky

Členové spolku Za jeden provaz a 26 studentů Gymnázia Česká Třebová si pro děti z vyloučené lokality připravili 10 stanovišť – např. provázkovou  laser dráhu, slalom na koštěti, foukání bublin, skoky v pytli. Na bonusovém stanovišti se malovalo na obličej a po sídlišti běhalo několik Spidermanů, princezen a kočiček.

Na startu děti dostaly kartičku a za každý splněný úkol dostaly razítko. Po splnění všech úkolů dostaly buřt s chlebem k opečení.

Akce se za ideálního počasí  zúčastnilo 76 dětí. K příjemné atmosféře přispěla i hudební skupina gymnázia 375 m.n.m.

Za poskytnutí sponzorského daru děkujeme firmě Bivoj a.s. Opava.

Za organizaci zábavného odpoledne děkujeme členům Za jeden provaz a studentům gymnazia

vedoucí pobočky

10.04.18 | Česká Třebová

Česká Třebová UKLIĎ SVOJE SÍDLIŠTĚ

Naše pobočka se letos zapojila do celostátní akce „ Ukliďme Česko“ . Sídliště Borek jsme uklidili již po patnácté.  Skupinka asi 40 dětí a 7 dospělých se ráno sešla před domem Naděje, rozdali jsme rukavice a pytle a vyrazili jsme do terénu. Mimo běžného odpadu jsme našli také pneumatiky, zbytky ledničky, části autovraků a další věci , které někteří obyvatelé sídliště nechali volně pohozené v trávě.

Počasí nám i letos přálo a za necelé 2 hodiny jsme odpadem zaplnili celý kontejner.Akce se vydařila, sídliště prokouklo a už se těšíme na další ročník.

Za odvedenou práci dostali všichni účastníci malou odměnu.

Za poskytnutí kontejneru a pytlů děkujeme firmě Eko – Bi Česká Třebová.                                                                                                              Jan Holub, vedoucí pobočky

22.12.17 | Česká Třebová

Česká Třebová Romské slavení vánoc

V předvánočním čase jsme si v našem nízkoprahovém zařízení připoměli jak se slaví tradiční romské Vánoce. Zazpívali jsme romské písně, povídali si o starých tradicích a vyprávěli o předcích. Romové mají mnoho tradic, které se v některých rodinách stále dodržují.

Chléb se svící – Bochník chleba se zapíchnutou zapálenou svící a solí má rodině zajistit , aby bylo po celý rok co jíst.

Svazování lžic slámou – po štědrovečerní večeři se dříve k sobě svazovaly omyté lžíce pomocí slámy, aby při sobě stejně drželi i jednotliví členové rodiny.

Na závěr jsme si vyrobili zdobený vánoční věnec.

Teď už se můžeme těšit na Štědrý večer a na bohatou nadílku.

24.10.17 | Česká Třebová
V říjnu jsme v rámci Projektu prevence kriminality uspořádali další dva výlety. Deset vybraných dětí ve věku 8 – 14 let se zúčastnilo víkendového pobytu v Domě na půli

Česká Třebová Podzimní výlety

V říjnu jsme v rámci Projektu prevence kriminality uspořádali další dva výlety.

Deset vybraných dětí ve věku 8 – 14 let se zúčastnilo víkendového pobytu v Domě na půli cesty v Květné.

Z České Třebové jsme vyrazili v pátek večer. Cesta vlakem proběhla bez problémů.Na statku nás přivítal ředitel Květné zahrady Mgr. Ferdinand Raditsch.

Po ubytování jsme si z vlastních zásob uvařili večeři a šlo se spát.

Sobotu jsme věnovali procházce, hraní her na hřišti, a když začalo pršet hráli jsme deskové hry a sledovali filmy.

V neděli jsme vše uklidili, rozloučili se s panem ředitelem a vyrazili domů.

Další týden jsme vyrazili do brněnského Antroposu.  Nejvíce nás zaujal vycpaný mamut a expozice mapující vývoj člověka.

Návštěvu Brna jsme zakončili procházkou po městě.

Oba výlety se vydařily a děti se těší na další podobné akce.

Příměstský tábor Borek 2017

17.08.17 | Česká Třebová

Česká Třebová Cesta kolem Borku - mise splněna

1.      Naděje Česká Třebová uspořádala pro děti ze sídliště Borek 1. příměstský tábor s názvem – Cesta kolem Borku za 5 dní aneb Zveme všechny odvážné na dobrodružnou cestu do zaslíbené země!

První den naší výpravy nás zavedl do blízkých Svitav. Na třech sportovních hřištích jsme vyzkoušeli různé hrací prvky a v horkém počasí se příjemně unavili.  Kostel sv. Jiljí, který jsme měli možnost vidět, na nás dýchl atmosférou z dob, kdy premonstráti založili osadu na řece Svitavě. Postava Jiljího nám pomohla uvědomit si, že samota může pomoci objevit v člověku velké bohatství. Na závěr jsme si prohlédli svitavské náměstí, občerstvili se zmrzlinou a vyrazili domů.

Druhý den výpravy jsme vyrazili do starobylé Litomyšle. Zde jsme nejdříve navštívili Nízkoprahové zařízení pro děti a mládež. S místními dětmi jsme si zahráli různé hry a na rozloučenou vybojovali vodní bitvu, která nás v horkém dni vydatně osvěžila. Na závěr dne jsme si prohlédli kostel, klášterní zahrady, kde jsme se pod dohledem soch Olbrama Zoubka vykoupali v bazénku. I zde jsme měli možnost se ztišit, promluvit si o radostech i starostech každého z nás a načerpat sílu na další dny.

Předchozí dva výlety nás dost unavily, a tak jsme si další den jeli odpočinout na koupaliště do Brandýsa nad Orlicí. Nejdříve jsme však navštívili labyrint – přírodní bludiště. Úspěšně jsme zabloudili, děti nás však před příchodem tmy našly a vyvedly ven.

Čtvrtý den výpravy jsme prožili v Semaníně a jeho knajpovišti. Opekli jsme si buřty, dobří lidé nám pomohli rozdělat oheň, strávili jsme spolu krásné chvíle.

Pátek jsme věnovali procházce po České Třebové.

Pro velký zájem jsme si náš tábor ještě o dva dny prodloužili o návštěvu koupaliště v Opatovci a v Litomyšli. Koupaliště v Litomyšli nemá chybu a moc se nám tam líbilo.

První příměstský tábor se vydařil a těšíme se na další ročník, který pro nás nebude znamenat pouze cestování po okolí, historii míst a obyvatel, ale především cestování po životě nás samých, prohlubování přátelství i vzájemné důvěry. Tábor byl pro nás možností navštívit se mezi sebou navzájem a nebýt si tak vzdálení a cizí v jednom místě.

Pavlína Břeňová, Jan Holub

příměstský tábor na Borku

21.07.17 | Česká Třebová

Česká Třebová Cesta kolem Borku za 5 dní

NADĚJE, pobočka Česká Třebová pořádá od 31.7. do 4.8. první příměstský tábor na Borku. Zúčastnit se mohou děti od 8 do 14 let. Cena je stanovena na 100 Kč.

Informace o programu naleznete na plakátku

Na akci je nutné se předem (do 28.7.) přihlásit u Pavly Břeňové, počet míst je omezen!