Základní principy poskytování služby
- ctít osobní svobodu a práva každého klienta do té míry, aby zároveň nedocházelo k omezení svobody a práv druhých osob
- chovat se k klientovi vždy uctivě a zachovávat jeho důstojnost
- vidět v klientovi svého bližního a přistupovat k němu laskavě, zdvořile, s láskou a s respektem
-
vytvářet atmosféru důvěry a bezpečí
-
podporovat rozvoj klienta
-
naslouchat přáním, potřebám klienta a respektovat jeho volbu a rozhodnutí přizpůsobovat komunikaci věku a postižení klienta
- neprohlubovat závislost klienta na službě
- nikdy klienta úmyslně nepoškodit
- nevnášet do kontaktu s klientem své osobní problémy ani pracovní záležitosti a současně zachovávat potřebnou empatii
- podporovat dobrou spolupráci NADĚJE s rodinou klienta a v rámci možností též dobré vztahy klienta s jeho rodinnými příslušníky
- dbát o reprezentaci své křesťanské organizace
- dodržovat zásady týmové práce, vzájemné spolupráce a respektu
- zachovávat pravdivost v komunikaci a spolehlivost a důvěryhodnost v jednání
- provádět veškeré úkony obětavě, na maximální odborné úrovni s využitím všech svých odborných znalostí
- vzdělávat zaměstnance a zvyšovat jejich profesní rozvoj
- aktivně se podílet na zlepšování kvality a úrovně služeb
- zachovávat profesionální mlčenlivost o skutečnostech týkajících se klientů i organizace