Myslím, že k naší spokojenosti. Tím „my“ myslím sebe a vedoucí jednotlivých služeb. Co si pod tím čtenář může konkrétněji představit?
Azylový dům stále stojí po rekonstrukci nerozebrán, většina vybavení se po 4 letech zachovala. Areál byl oplocen, upraven a vedle objektu naleznete květiny na skalce J. Není to věc náhody, ale systematického dodržování dohodnutých pravidel. Klientské rodiny férové jednání, čistotu a bezpečnost oceňují, působí to na ně pozitivně. Krizová pomoc pro muže ve stejném objektu se osvědčila jako dobrý předstupeň pro další spolupráci na azylovém domě pro muže. V porovnání s noclehárnou zde mají sociální pracovníci možnost rychlejšího vhledu do situace, což vede k lepšímu nasměrování na potřebnou službu.
Terénní program s dvěma týmy vykazuje meziročně podobnou výši potřebných osob. Spektrum řešených problémů se od běžného „chci práci a bydlení“ rozšířilo. Mobilní tým objíždí vesnice v ORP a nachází lidi, kteří by se k sociálním službám nedostali. Třešničkou na dortu je dluhové poradenství, které má ve výsledku i schválená oddlužení.
Sociálně terapeutická dílna je doslova výkladní skříní, neboť zde v okně 3x2 metry mohou kolemjdoucí vidět produkty klientské práce. A také je zakoupit, což v prosinci udělal i městský úřad pro své zaměstnance. Těší nás nalezení zaměstnání některými klienty. Současný prostor rozmachu dílny nestačí.
Chráněné bydlení se svými 5 byty přesvědčuje většinovou společnost, že lidé s nižší formou duševního onemocnění nemusí být zavřeni v ústavech. Mohou mít šanci na „skoro běžný život“. Je to běh na dlouhou trať, ale tým pracovnic má tretry pevně utažené.
Spokojenost se někdy ztrácí například v dohadech s městem k odpovědnému správcovství jejich objektů, zneužívání potravinové pomoci klienty, postojích, že naše práce je drahá zábava pro klienty, myšlenkách OSV o sdílení informací o klientech bez jejich vědomí, v narůstající byrokracii, sousedského odmítání nemocných klientů a každoročního zápasu o finanční spoluúčast 8% města ke krajské dotaci. A samozřejmě neochotě některých klientů ke změně a spolupráci.
Snažíme si ji zachovat a zaměřovat se na to, co má smysl. Tou je kvalitní pomoc, kterou jednotlivé služby a jejich zaměstnanci poskytují. Z toho mám osobně radost. Každý z mých spolupracovníků je „člověkem na svém místě“ a jsem rád, že nám to klape. Věřím, že to bude pokračovat. To je základ společné spokojenosti J
Mgr. Jan Kožešník,
vedoucí poboček Roudnice n/L, Lovosice a Štětí
Méně...