Sociální poradenství

Zaměstnanci prostřednictvím sociálního poradenství:

  • usnadňují klientovi zorientovat se v jeho situaci a v nabídce poskytovaných služeb,
  • pomáhají klientovi hledat okruhy možných řešení jeho situace,
  • pomáhají klientovi definovat reálné osobní cíle a konkrétní kroky k jejich dosažení,
  • pomáhají při prosazování oprávněných nároků klienta,
  • podporují klienta při zachování, obnovení nebo upevnění jeho kontaktu s rodinou,
  • zprostředkovávají služby, které středisko, resp. služba neposkytuje,
  • vyhledávají a zprostředkovávají běžné služby a zdroje, které vedou k osamostatnění klienta.

 

Psychologické poradenství

Sociální poradenství doplňuje psychologická pomoc zaměřená na stabilizaci a orientaci při dalším směřování klientů. Psycholog zajišťuje pomoc v oblasti obnovení či upevnění kontaktu s rodinou a pomoc při
dalších aktivitách podporujících sociální začleňování.

 

Hygienický servis

Umožnění celkové hygieny těla, pomoc při osobní hygieně, dezinsekce a poskytování základních hygienických potřeb. Na službu navazuje výdej ošacení.

 

Poskytnutí stravy

Jedná se o výdej teplé stravy a nápojů. Doplněním teplé stravy je případný výdej potravinových balíčků, hotových potravin nebo polotovarů.

 

Bezpečnostní schránky

Bezpečnostní schránky umožní klientům služby bezplatnou úschovu dokumentů, případně věcí, které jsou důležité pro řešení jejich sociální situace.

 

Socioterapeutické aktivity

Skupinová terapie, dramaterapie a teatroterapie, sportovní aktivity, filmový klub.

 

Křesťanská duchovní služba

Klienti se v nízkoprahovém denním centru mohou účastnit nedělních bohoslužeb.